Codziennie, od rana bombardowani jesteśmy komunikatami reklamowymi. Bezwiednie pochłaniamy hasła reklamowe już podczas porannej kawy. Badania pokazują, że przeciętnie dociera do nas kilkaset przekazów dziennie. Nic więc dziwnego, że firmy prześcigają się w pomysłach, by to własnie ich reklama okazała się skuteczna i została przez nas zapamiętana.
Ciekawym sposobom na pokazanie swojej firmy (i jakże bardziej oryginalnym od ulotek czy banerów) są od ostatniego czasu logotypy spółek wykonane z roślin czy mchu. Z takiej metody skorzystało już wiele firm zza granicy, a i rodzime spółki nie pozostają w tyle.
Z wykorzystania roślin w reklamie powstała całkiem nowa i odrębna gałąź promocyjna. Trend w reklamie znany natural media łączy w sobie ekologiczny przekaz i nowoczesność. Reklamy te wykonane są z naturalnych elementów. Do takich przykładów z cała stanowczością dołączyć więc można logotypy z mchu, czy wykorzystanie ogrodów wertykalnych.
Oto kilka najlepszych i najbardziej zapamiętanych przykładów na wykorzystanie zielonej promocji.
Ulotki firmy Banrock

Coca Cola na Filipinach i hasło ''Ten baner pochłania zanieczyszczenia z powietrza''

Kampania Ikei Targówek we Wrocławiu pt. ''Przyszło świeże''


A oto dwie artystki, które zainspirowały wszystkich eko marketingowców.
Prace Ediny Tikody ozdobiły stare mury dzielnicy Brooklyn w Nowym Jorku.

Podobne rzeczy tworzy na europejskiej ziemi - w Londynie - Anna Garforth.



Anna weszła we współprace z niemiecką firmą drogeryjną DM, która oferuje ekologiczne kosmetyki oraz zdrowa żywność i stworzyła dla nich kampanie reklamową z użyciem jednego, krótkiego słowa:
![]() |
Uwielbiam minimalistyczne rozwiązania! |
A poniżej mistrzostwo w czystej formie:
Co mają wspólnego wina z pszczołami? Łączy ich marka Banrock, która udowadnia, ze nie trzeba być producentem zdrowej żywności i członkiem Greenpeace, aby troszczyć się o środowisko. W swojej kampani reklamowej spółka chciała zwrócić uwagę na problem wymierania pszczół. W plakatach wykorzystano formony wytworzone przez królową, w taki sposób, aby zlatujące się do nich pszczoły ułozyły się w napis ''SOS''. Genialne.

Jak dalej firmy wykorzystywać będą natural media? Nie wiem, ale jestem pewna, że będzie zielono :)
Pergola to nie tylko element dekoracyjny, ale również praktyczne rozwiązanie, które zwiększa komfort użytkowania ogrodu. Przeglądając ofertę na https://ogrodolandia.pl/pergole, byłem pod wrażeniem różnorodności dostępnych konstrukcji, które mogą służyć jako zacienione miejsce do odpoczynku lub jako struktura wspierająca dla roślin. Wybór odpowiedniego modelu pozwala na stworzenie funkcjonalnego i estetycznie atrakcyjnego elementu w ogrodzie.
OdpowiedzUsuń