środa, 29 października 2014

Zielona Reklama - Natural Media


   Codziennie, od rana bombardowani jesteśmy komunikatami reklamowymi. Bezwiednie pochłaniamy hasła reklamowe już podczas porannej kawy. Badania pokazują, że przeciętnie dociera do nas kilkaset przekazów dziennie. Nic więc dziwnego, że firmy prześcigają się w pomysłach, by to własnie ich reklama okazała się skuteczna i została przez nas zapamiętana.

   Ciekawym sposobom na pokazanie swojej firmy (i jakże bardziej oryginalnym od ulotek czy banerów) są od ostatniego czasu logotypy spółek wykonane z roślin czy mchu. Z takiej metody skorzystało już wiele firm zza granicy, a i rodzime spółki nie pozostają w tyle.

   Z wykorzystania roślin w reklamie powstała całkiem nowa i odrębna gałąź promocyjna. Trend w reklamie znany natural media łączy w sobie ekologiczny przekaz i nowoczesność. Reklamy te wykonane są z naturalnych elementów. Do takich przykładów z cała stanowczością dołączyć więc można logotypy z mchu, czy wykorzystanie ogrodów wertykalnych.




Oto kilka najlepszych i najbardziej zapamiętanych przykładów na wykorzystanie zielonej promocji.

Ulotki firmy Banrock


Coca Cola na Filipinach i hasło ''Ten baner pochłania zanieczyszczenia z powietrza''


Kampania Ikei Targówek we Wrocławiu pt. ''Przyszło świeże''



A oto dwie artystki, które zainspirowały wszystkich eko marketingowców.

Prace Ediny Tikody ozdobiły stare mury dzielnicy Brooklyn w Nowym Jorku.





Podobne rzeczy tworzy na europejskiej ziemi - w Londynie - Anna Garforth.




Anna weszła we współprace z niemiecką firmą drogeryjną DM, która oferuje ekologiczne kosmetyki oraz zdrowa żywność i stworzyła dla nich kampanie reklamową z użyciem jednego, krótkiego słowa:

Uwielbiam minimalistyczne rozwiązania!

A poniżej mistrzostwo w czystej formie:

Co mają wspólnego wina z pszczołami? Łączy ich marka Banrock, która udowadnia, ze nie trzeba być producentem zdrowej żywności i członkiem Greenpeace, aby troszczyć się o środowisko. W swojej kampani reklamowej spółka chciała zwrócić uwagę na problem wymierania pszczół. W plakatach wykorzystano formony wytworzone przez królową, w taki sposób, aby zlatujące się do nich pszczoły ułozyły się w napis ''SOS''. Genialne.


Jak dalej firmy wykorzystywać będą natural media? Nie wiem, ale jestem pewna, że będzie zielono :)


1 komentarz:

  1. Pergola to nie tylko element dekoracyjny, ale również praktyczne rozwiązanie, które zwiększa komfort użytkowania ogrodu. Przeglądając ofertę na https://ogrodolandia.pl/pergole, byłem pod wrażeniem różnorodności dostępnych konstrukcji, które mogą służyć jako zacienione miejsce do odpoczynku lub jako struktura wspierająca dla roślin. Wybór odpowiedniego modelu pozwala na stworzenie funkcjonalnego i estetycznie atrakcyjnego elementu w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń